Beeldcoaching: iedere docent in zijn kracht! 

  • Er zijn van die lessen die heel voorspoedig gaan, andere lessen lopen niet echt lekker…. 
  • Je merkt dat het einde van de les onvoldoende aandacht krijgt, omdat studenten hun jas al aantrekken…. 
  • Het lukt je niet om dat ene groepje aan het werk te krijgen. Wat werkt wel? 
  • Je wilt wel differentiëren, maar je merkt dat je soms te weinig aansluit bij de leerstijl van de student…. 
  • Waarom kun je die ene student wel bereiken en lukt dat bij die ander niet? 
  • Je vervalt snel in je oude patroon, maar je wilt liever nieuw docentgedrag ontwikkelen…. 

Doel:

De docent heeft meer inzicht in de effecten van de eigen aanpak en kan alternatieven ontwikkelen.
Direct toepasbaar in de volgende les!
 

Werkwijze (in overleg):

– 1 startgesprek met vraagverheldering: welke aanpak/patroon vraagt om aandacht?
– 3 gerichte opnames in de klas.
– 3 nagesprekken, waarin de coachee bepaalt welk fragment aanleiding geeft voor verdieping.
 

Beeldcoaching kan ook worden ingezet voor deskundigheidsbevordering tijdens trainingen, (team-)intervisie, 1-op-1-situaties en bij lesobservaties.

Meer informatie:

https://stichtingrocmiddennederland.sharepoint.com/sites/personeel-organisatie/Paginas/Beeldcoach.aspx