Het voorkomen van uitval en het tot stand brengen van begeleiding is afhankelijk van gedegen signalering van onderwijsbehoeften bij de student.

Vraag

Hoe signaleer je loopbaan belemmerende factoren? Hoe kun je als team omgaan met loopbaan belemmerende signalen? Waar leg je als docent of studentcoach de grens tussen wat jij oplost en waarvoor je doorverwijst naar het CvS? Hoe ga je hierover in gesprek met de student? En tenslotte: wat wordt je actie?

Doel

Het doel van het aanbod is een team effectiever maken in het signaleren door:

  • Vaardigheden met betrekking tot signaleren te vergroten zodat studentcoaches eerder, beter en efficiënter kunnen ingrijpen in gevallen van verzuim, achterblijvende prestaties, problematisch gedrag en psychosociale problematiek;
  • De studentcoaches scherper te maken in het omgaan met de grenzen van zijn taak met als vraag: wat doe ik als studentcoach zelf en wanneer consulteer ik het supportteam.

Werkwijze

De basistraining wordt samen met de medewerker van het CvS op maat gemaakt, aansluitend op de behoeftes van het onderwijsteam.

Interesse?

Neem voor de mogelijkheden contact op met Pauline Krauss, manager CvS.