Advies bij studeren met een functiebeperking of chronische ziekte

Een student die in het bezit is van een dyslexieverklaring, dyscalculieverklaring of waarbij sprake is van een andere functiebeperking of chronische ziekte, kan samen met de loopbaanbegeleider van de opleiding de hulp inroepen van het Centrum voor Studentontwikkeling voor een advies op maat.

Doel

Het doel van het begeleidings- en ondersteuningsadvies is om de kans op het behalen van een beroepskwalificatie voor een student met een functiebeperking te vergroten.

Vraag

  • De student en studentcoach willen weten welke begeleiding noodzakelijk en mogelijk is;
  • De student wil advies over hoe hij om kan gaan met zijn functiebeperking;
  • De studentcoach wil advies over hoe hij de student met een functiebeperking kan (laten) begeleiden.

Werkwijze

Op grond van de hulpvraag wordt informatie verzameld. Er wordt een advies gegeven dat erop is gericht om de opleiding zo succesvol mogelijk te doorlopen. Het advies kan zich bijvoorbeeld richten op de inzet van hulpmiddelen, voorzieningen, extra begeleiding, aanpassingen in het opleidingstraject, toegankelijkheid van het gebouw of aanvraag van extra financiering.